Google-mainonnalla kävijöitä
verkkosivuille ja rahaa kassaan

Google-mainontaa räätälöidysti

Google-mainonnan mahdollisuuksia on paljon. Google-mainonnassa on eri mainosmuotoja ja sitä voi tehdä jokaiselle yritykselle omaan budjettiin mitoitettuna. Google-mainonta kannattaa antaa ammattilaiselle, joka tietää miten kohdennetaan ja optimoidaan mainontaa niin, että se tuo liidejä ja mainospanostusta takaisin.

Meillä sertifioitu Google-ammattilainen toteuttaa kampanjat räätälöidysti ja henkilökohtaisesti.

Google Ads -hakusanamainontaa

Suosituin Google-mainonnan muoto on hakusanamainonta eli Google Ads (SEM = Search Engine Marketing), joka aikaisemmin tunnettiin Google AdWords -mainosmuotona.

Google Ads -hakusanamainonnassa onnistuminen vaatii paljon tietoa, kokemusta ja jatkuvaa opiskelua. Google Ads – työkalu kehittyy ja siitä on tullut koko ajan monipuolisempi, mutta samalla se on vaikeammin ymmärrettävä. Usein hakusanamainonnan ulkoistaminen ammattilaiselle kannattaa monessa mielessä ja kustannus poikii mainosbudjetin monin verroin takaisin.

Parhaat tulokset hakusanamainonnalla tavoitetaan testaamalla, kohdentamalla ja optimoimalla Google ads -mainoksia säännöllisesti pidemmällä aikajänteellä. Lyhyelläkin kampanjalla voidaan saadaan kiinni juuri niitä asiakkaita, joilla on jo olemassa tarve, johon he hakevat palveluntarjoajaa. Hakusanamainonnan avulla yritys saa mahdollisuuden ohjata juuri oikeaa liikennettä ja potentiaalisia asiakkaita verkkosivuille. Hakusanamainonta tuottaa toivottuja liidejä, yhteydenottoja ja sen myötä kauppaa. Hakusanamainonta on usealle yritykselle se mainonnan perusta, joka tulee olla kunnossa.

Google-hakusanamainonnan kustannukset

Google-hakusanamainonnassa kustannukset muodostuu mediatoimiston tekemästä työn osuudesta ja Googlelle menevästä mediarahasta. Mediarahan tarve usein jopa pienenee, kun kampanjaa optimoidaan säännöllisesti ja ammattitaidolla. Kauttamme toteutettu hakusanamainonta on tehokasta ja läpinäkyvää.

Mainonnan mediarahan hinta muodostuu todellisten klikkauksien hinnasta. Googlessa-hakusanamainoksen näyttäminen ei siis sinänsä maksa mitään, mutta yritys maksaa silloin, kun mainoksen kautta tullaan verkkosivuille. Yhden klikkauksen hintaan puolestaan vaikuttaa monta eri tekijää, kuten saman sanan kilpailutilanne, miten mainos on tehty ja vastaako mainoksen sisältö verkkosivujen sisältöä. Tässä osaava hakusanamainonnan kumppani pystyy auttamaan, optimoimaan kampanjaa ja opastamaan verkkosivujen sisällön suhteen, jotta mainonta on mahdollisimman edullista ja tehokasta.

Hakusanamainonnan voi aloittaa pienemmällä budjetilla ja kasvattaa sitä tarvittaessa haluamaasi suuntaan, tosin hakusanoja kannattaa näin ollen määritellä maltillisemmin. Mikäli siis tarvitset uusia kävijöitä sivuillesi, haluat kasvattaa myyntiä, kerätä tarjouspyyntöjä ja saada yhteydenottoja, on oikein toteutettu hakusanamainonta vastaus tarpeisiisi. Ota yhteyttä!

Google Display- ja remarketing -mainonta

Mitä Display-mainonta on? Se on erilaisten bannerimainoksien näyttämistä digitaalisessa mainosverkostossa. Bannerimainoksella voit saada tuotteitasi tunnetuksi, vahvistaa brändiäsi tai saavuttaa tuloksia nopeasti lyhytkestoiselle kampanjalle. Bannerimainonnassa pelkkä näkyvyys ei maksaa vielä mitään, vasta verkkosivuille ohjatuista klikkauksista kuluu mediarahaa.

Display-mainonta kohdennetusti

Display-mainonnalla tavoitat asiakkaita kaikilla päätelaitteilla. Kohdentaminen on erittäin monipuolista ja näkyvyys voi olla koko Suomen kattava tai esimerkiksi vain tietyn kivijalkaliikkeen läheisyydessä.

Lisäksi kohdennuksessa voidaan hyödyntää useaa erilaista dataa, kuten asuinpaikkaa, ikää, kiinnostukseen perustuvaa dataa tai kohdentamista aihealueittain. Optimoimalla display-mainontaa ja hyödyntämällä saatavaa dataa varmistetaan, että mainokset näkyvät juuri siellä, missä niillä on maksimaalinen vaikutus.

Meillä toteutamme ja suunnittelemme kohdennetun display-mainoksen ja bannerit laadukkaasti ja räätälöidysti juuri yrityksesi tarpeisiin.

Remarketing osana display-mainontaa ja jälkimarkkinointia

Tärkeä osa display-bannerimainontaa on remarketing (tunnetaan myös ReMA ja Retarketing nimellä), joka tuo kävijän takaisin sivuille ja muistuttaa brändisi olemassaolosta. Ennen ostopäätöksen syntymistä potentiaalinen asiakas useimmiten vierailee monella eri sivustoilla ja hänelle kannattaa markkinoida sivustoa uudelleen. Remarketing eli uudelleenmarkkinointi on usein se helppo, kustannustehokas ja tarkka mahdollisuus palauttaa vierailija verkkosivuille uudelleen.